tisdag 25 maj 2010

Ampeltips

Jag gillar blommor i amplar men tycker det är svårt att hitta fina hållare till dem. Förra veckan läste jag först en inredningsblogg där de fäst upp en sänghimmel med konsoller på sidorna och dagen efter var jag på IKEA. Och passerade konsollerna. Blicken föll på de där enkla, billiga i trä. Samma som jag har till hyllorna i köket. *Bling!* sa det i huvudet. Måla dem i samma färg som väggen, förstora skruvhålet längst fram så ampeln går att hänga genom hålet och skruva fast. Snyggt samtidigt som de inte tar uppmärksamhet från själva ampeln. Och billigt. 30 kr. Pelargonerna i har jag förresten direktimporterat från Zagreb. Jag köpte dem på Dulac, marknaden, och fraktade hem dem med mig i bussen.

3 kommentarer:

  1. Snyggt och fiffigt. Men tyvärr inget för mig eftersom det blåser hela tiden vid vårt hus.

    SvaraRadera
  2. Tack! Och så otroligt enkelt!

    SvaraRadera