tisdag 18 maj 2010

Projekt perennrabatt del 3


Jag är öm i hela kroppen. Varenda muskel känns. Jag har genomfört projekt perennrabatt del 3 idag. Det var en hel del ogräs som behövde grävas bort innan jorden (Som visade sig vara riktigt mumsig. För växter alltså.) blev synlig och jag kunde forma rabatten.




















Så grävde jag upp och delade de växter som skulle flytta in. En klematis som fört en tynande tillvaro i skuggan av äppelträdet. Hoppas den kommer att trivas bättre nu. Två favoriter som blivit över när jag delat växter i andra rabatter, Solbrud (som blir ca 120cm och blommar i augusti) och jättedaggkåpa (ca 50 cm och så otroligt tacksam och enkel), och gul daglilja.

Egentligen är jag inte så förtjust i gula blommor men dagliljan bodde i trädgården när jag köpte huset och nu tror jag den hittat hem. Ser fram emot nästa år när resultatet visar sig på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar