fredag 2 december 2016

Lucka 2: Årets fluga

Inredningstidningar och julmagasin flödar över av dem i år. Minigranarna. Pyttesmå plantor som pryder sin plats både inne och ute. Mitt hem har de prytt i många år redan. Första gången jag såg det var första gången jag besökte Lilla Böslids julmarknad. De hade ställt en burk med en minigran i på varje bord i caféet och jag plockade helt samvetslöst med mig idén. Enligt min mamma säljer de minigranar på torget i Varberg just nu, men de finns också att hitta i varenda skog med större granar. Kolla bara med markägaren först om du får ta. Nedan finns några tips på vad man kan göra, men bara fantasin sätter gränser.
Granarna blir fina ensamma...
...eller i grupp...
...och i en kruka ute.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk idé, jag skall stælla min på en bricka, och hoppas på at barren faller ner på den :D
    Marienn

    SvaraRadera
  2. Med vatten i burken barrar de inte speciellt. Men det blir fint på en bricka. Man kan göra ett stilleben med t.ex. ett ljus och en vacker julgranskula.

    SvaraRadera